De wereldwijde SPAR organisatie omvat 12,196 winkels in 33 landen op 4 continenten en voorziet in de behoeften van meer dan 10 miljoen consumenten elke dag. De expansie van de organisatie is enorm toegenomen in de jaren 90 en groeit in deze nieuwe eeuw nog steeds.
Er zijn drie belangrijke factoren in de voortgezette groei van deze unieke organisatie van onafhankelijke detail- en groothandelaren. Ten eerste zijn we erg trots op de prestatie de grootste supermarktketen ter wereld te zijn. Ten tweede begrijpen we bij SPAR dat het onze mensen zijn die het verschil maken. En als laatste zijn we zeer gedreven te voorzien in de behoeften van onze consumenten en hoge voedselveiligheid en kwaliteit te leveren.
Deze drie elementen creƫren een solide basis waarop de toekomst van SPAR wereldwijd verankerd kan worden. Het is door de ervaring opgedaan in meer dan 30 landen en ontleent aan zeer getalenteerde mensen werkzaam bij SPAR detail- en groothandel dat SPAR continu een antwoord kan vinden op nieuwe uitdagingen. De SPAR Passie voor Voedsel resoneert in al het werk dat SPAR International in de vorm van communicatie, handelsontwikkeling, landen support en consumenten interactie.
SPAR is een organisatie die klanten waar voor hun geld geeft. SPAR is gepassioneerd bezig met detailhandel en wordt gedreven door betrokken detailhandelaren die het vertrouwen en de vriendschap van hun gemeenschap gewonnen hebben. Door het vasthouden aan uitstekende service en excellentie in vers voedsel, voorziet SPAR in de noden van zijn klanten.
SPAR International is verantwoordelijk voor de coƶrdinatie en ontwikkeling van de wereldwijde SPAR organisatie. De directie van SPAR International ontwikkelt de strategie en accordeert specifieke na te streven doeleinden. De strategie 'Naar 2010', had als focus de uitrol van SPAR naar nieuwe landen. Terwijl elk SPAR land compleet verantwoordelijk is voor het eigen reilen en zeilen, ondersteunt SPAR International de implementatie van de beste internationale manieren van voedsel detailhandel en distributie.
De hoofdactiviteiten van SPAR International kunnen als volgt worden samen gevat:
Nieuw Land Uitrol
Detailhandel Ontwikkeling
Marketing
Personeelsbeleid
Inkoop
Logistiek en ICT
Publicaties