Nederland telt 269 PLUS-winkels, gerund door 226 zelfstandige PLUS-ondernemers. En maakt deel uit van de Sperwer-groep.
De PLUS formule
De PLUS formule heeft een eigentijdse, frisse uitstraling die voldoet aan de eisen van de moderne supermarkt.
Het fundament van de PLUS formule bestaat uit vier merkwaarden:
- Aandacht
- Kwaliteit
- Verantwoord
- Lokaal
Met deze merkwaarden gaat PLUS voor de top in het kwaliteit/servicesegment.
Snelle groei
Op dit moment zijn er 269 PLUS supermarkten. Door overnames van andere formules, omgebouwde PLUS supermarkten en opening van nieuwe vestigingspunten is het aantal PLUS supermarkten sinds 2001 explosief gestegen.
De ondernemers
De bij PLUS Retail aangesloten ondernemers hebben de klant centraal staan in hun bedrijfsvoering.
Hun zelfstandig ondernemerschap kenmerkt zich door:
· maximale invulling van de wensen en eisen van de eigentijdse consument;
· goed inspelen op veranderende marktomstandigheden;
· sterke verbondenheid met het lokale marktgebied.
In PLUS Retail vinden zij een organisatie die hen op alle fronten optimale ondersteuning biedt. PLUS Retail streeft ernaar om voor alle PLUS supermarkten een rendabele exploitatie op de lange termijn te realiseren.